Het bestuursakkoord "Met lef & liefde voor Deventer" spreekt over grote kansen en uitdagingen op het gebied van werk, duurzaamheid, zorg, evenementen en samen leven. Dat vraagt om een organisatie die zich makkelijk organiseert rond deze opgaven. Een organisatie die goed functioneert, die zowel robuust is als wendbaar. Daarover gaat het programma Bedrijfsvoering.
We ontwikkelen ons tot een organisatie die flexibel, communicatief en netwerkend is. Zo kunnen we inspelen op wat de samenleving ons vraagt. De rol die we daarbij innemen (faciliterend, regulerend, uitnodigend of handhavend) hangt af van het maatschappelijke vraagstuk. De organisatie kent een verdeling van taken en verantwoordelijkheden, maar treedt naar buiten toe als één geheel op. De organisatie is er op gericht een optimale connectie te maken met de buitenwereld. En zorgt ervoor dat maatschappelijke vraagstukken snel en effectief worden opgepakt.
We willen een organisatie zijn waar de medewerkers met trots en plezier werken. Dat doen we in duurzame huisvesting waarin gebouw en voorzieningen optimaal worden benut. In een organisatie waar integraal gewerkt wordt, over domein- en teamgrenzen heen. Waar we sturen op basis van vertrouwen: minder kaders, maar wel steviger en met korte beslislijnen. En volgens de kernwaarden zorgzaam, verantwoordelijk, open en durf.
Inwoners en ondernemers verwachten dat we onze informatievoorziening op orde hebben. Tot de basis daarvan behoort het borgen van privacy en informatieveiligheid. Ook vraagt dit om een gemeentelijke organisatie die datagedreven werkt.
Er is een sterke focus op de financiële soliditeit van de gemeente. Op www.hetgeldvan.deventer.nl zijn begroting en andere financiële stukken volledig digitaal beschikbaar. Besturen betekent vooraf kaderen, vervolgens het goede handelen en achteraf verantwoorden. De gemeente Deventer wil graag laten zien dat zij in control is. Zo verantwoorden we open en transparant aan onze inwoners wat we voor de gemeenschap hebben gedaan. Control is daarmee een essentieel onderdeel voor de gemeente om succesvol te zijn.
Deventer, Olst-Wijhe en Raalte (DOWR) hebben een samenwerkingsverband op het gebied van bedrijfsvoering. De financiële administratie, de gemeentelijke belastingen, de ICT, de facilitaire zaken en het inkoopadvies leveren we in dit verband vanuit de gemeente Deventer. Continu innoveren is op alle percelen het uitgangspunt.
Bedrijfsvoering gegevens
Meer informatie
Verzuim
Verzuim
Jaar | Ziekteverzuim in % | Meldingsfrequentie |
2015 | 4,75% | 0,98 |
2016 | 5,33% | 0,98 |
2017 | 4,77% | 0,84 |
2018 | 4,78% | 1,03 |
2019 | 5,44% | 0,71 |
1e kwartaal 2020 | 5,72% | nb |
2e kwartaal 2020 | 4,61% | nb |
3e kwartaal 2020 | 4,33% | 0,50 |
Het gemiddeld ziekteverzuim is sinds het eerste kwartaal fors gedaald en is nu aanmerkelijk lager dan in 2019. Het kort en middellang verzuim is ten opzichte van de Q1 rapportage met 0,64% gedaald, het lang en zeer lang verzuim met 0,76%. Een verklaring voor de daling van kort ziekteverzuim kan zijn dat medewerkers zich, nu zij thuiswerken, bij lichte klachten minder snel ziek melden of verzuimde uren op een ander tijdstip compenseren.
De meldingsfrequentie (het aantal ziekmeldingen per jaar gedeeld door het totaal aantal medewerkers van de gemeente Deventer) is 0,5 en ligt onder de norm van 1,1.
Inhuur
Inhuur
(bedragen x €1.000) | |||||
Realisatie | Begroot | Prognose | Prognose | ||
Soort inhuur | 2018 | 2019 | 2020 | 1e kwartaal 2020 | 3e kwartaal 2020 |
Vaste formatie | 1.685 | 1.703 | 1.800 | 2.875 | 2.606 |
Extra capaciteit | 4.473 | 4.308 | 3.700 | ||
Specifieke deskundigheid | 2.382 | 1.994 | 2.500 | ||
Vervanging ziekte/zwangerschap | 514 | 698 | |||
Piekbelasting | 945 | 439 | |||
Bewuste keuze flexibiliteit | 835 | ||||
Speciale projecten | 3.451 | 3.764 | |||
Specifiek Corona | 481 | ||||
Totaal | 8.540 | 8.005 | 8.000 | 7.785 | 8.823 |
Bij de eerste kwartaalrapportage werd een lichte daling van de inhuurkosten ten opzichte van 2019 verwacht. De inhuurprognose bij de derde kwartaalrapportage komt een miljoen euro hoger uit, op circa € 8,8 miljoen. Een belangrijke verklaring zit hem in de inhuur die is aangetrokken om de effecten van de Corona-pandemie op te vangen. Deze inhuur is vooral aangetrokken bij team Beleid en voor een kleiner bedrag bij teams PRO, IBl, IO en TZ.
De inhuur ter vervanging van langdurig zieken en zwangerschap is sinds de eerste kwartaalrapportage toegenomen met € 184.000.
Tot slot is er meer ingehuurd voor projecten in het sociaal domein (beschermd wonen, ontvlechting sociale teams en inbedding organisatie toegang WMO) en is inhuur voor fysieke projecten verlengd (Bedrijvenpark A1, Steenbrugge, tuinen Zandweerd en juridisch advies grondexploitaties).
De categorie bewuste keuze flexibiliteit betreft inhuur op taken met fluctuerende capaciteitsvraag, taken waarvoor een daling van de inzet wordt verwacht, of waarvan door ontwikkelingen wordt verwacht dat de organisatie in de nabije toekomst anders vorm wordt gegeven. Hieronder vallen onder meer de inhuur voor sociale teams, archeologisch medewerkers en de coördinatie personele mobiliteit.
De trend dat ingehuurde medewerkers vaker in dienst komen van de gemeente zet zich voort. Sinds 1 januari 2020 zijn 19 medewerkers (16,5 fte) in dienst gekomen, die daarvoor als inhuur bij de gemeente werkzaam waren. In 2019 waren dit 26 medewerkers (21,0 fte).
Formatie en bezetting
Onderstaande tabel geeft de formatie, de bezetting en de vacatureruimte weer, exclusief bovenformatieve medewerkers en medewerkers van het Deventer Groenbedrijf:
FTE | Begroting | 1e kwartaalrapportage | 3e kwartaalrapportage |
Formatie | 706,89 | 723,89 | 736,62 |
Bezetting | 701,42 | 706,25 | |
Vacatureruimte | 22,47 | 30,37 |
Formatie en bezetting
De formatie is sinds de begroting met 29,73 fte toegenomen. De formatiegroei ten opzichte van de begroting was in het eerste kwartaal 17,0 fte en is tot 30 oktober 2020 met 12,73 fte verder toegenomen tot in totaal 29,73 fte.
De meeste groei deed zich voor bij team PRO (7,46 fte). Dit betreft vooral omzetting van inhuur naar formatie voor projectleiding, projectondersteuning en projectcontroller. Ook de toename bij teams PC (5,09 fte) en BAD (3,66 fte) is voor het merendeel te verklaren door omzetting van inhuur naar formatie.
Door het decentraliseren van het generatiepact budget is in het eerste kwartaal van 2020 4,62 fte geblokkeerde loonsom weer toegevoegd aan de formatie van teams.
Boventalligen
Per 30 oktober 2020 waren er nog 3 boventalligen (2,78 fte). Hiervan stroomt 1 medewerker in het laatste kwartaal van 2020 in op een functie binnen de gemeente. Er resteert dan nog 1,78 fte boventallig.
Soort wijziging
Status
Doelstelling - We werken datagedreven en met een eigentijdse informatievoorziening
We werken digitaal. We ontwikkelen ons naar een datagedreven organisatie. Met onze informatiehuishouding kunnen we efficiënt en integraal werken. Onze proces- en ICT-inrichting kan snel aangepast worden op nieuwe taken. Daarvoor maken we gebruik van technische mogelijkheden en innovaties.
Relatie met strategisch doel
Samen werken en samen leven
Wij zoeken meer verbinding met de samenleving. Participatie en actief burgerschap zijn onze uitgangspunten. Wij betrekken de inwoners zo goed mogelijk bij het opstellen van beleid en het uitvoeren van plannen. In de communicatie gebruiken we moderne media en sluiten we aan op bestaande kanalen in de verschillende wijken en dorpen. Afgelopen jaren zijn de criminaliteitscijfers gedaald en de gevoelens van veiligheid toegenomen. Wij willen deze lijn vasthouden.
Prestaties
We voeren pilots uit volgens de landelijke Common Ground methode.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
We stellen een gemeentebrede visie met programma op datagedreven werken vast.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
We hebben een werkend datawarehouse.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
Doelstelling - We werken met hoofd, hart en handen voor Deventer
We zijn een lerende organisatie; hebben inzicht in ons succes én falen. Medewerkers hebben eigen regie en verantwoordelijkheid op hun loopbaan en mobiliteit. Onze organisatie kenmerkt zich door diversiteit. Onze proces en ICT-inrichting kan snel aangepast worden op nieuwe taken. Daarvoor maken we gebruik van de huidige en toekomstige innovaties en technische mogelijkheden, zoals Common Ground.
Relatie met strategisch doel
Samen werken en samen leven
Wij zoeken meer verbinding met de samenleving. Participatie en actief burgerschap zijn onze uitgangspunten. Wij betrekken de inwoners zo goed mogelijk bij het opstellen van beleid en het uitvoeren van plannen. In de communicatie gebruiken we moderne media en sluiten we aan op bestaande kanalen in de verschillende wijken en dorpen. Afgelopen jaren zijn de criminaliteitscijfers gedaald en de gevoelens van veiligheid toegenomen. Wij willen deze lijn vasthouden.
Prestaties
We dragen met elkaar zorg voor een efficiënte en adequate bedrijfsvoering met een maximaal overheadpercentage van 8% (conform BBV).
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
Medewerkers waarderen de gemeentelijke dienstverlening met minimaal een 7.0.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
We verduurzamen onze mobiliteit en ons wagenpark.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
We maken een plan voor verbetering van de digitale vaardigheden van management en medewerkers en voeren dit uit (We investeren in (digitale) kennis in de keten).
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
Doelstelling - We zijn een flexibele en wendbare organisatie
Onze organisatie kenmerkt zich door diversiteit. We zijn een lerende organisatie, hebben inzicht in ons succes én falen. Medewerkers hebben eigen regie en verantwoordelijkheid op hun loopbaan en mobiliteit. We zijn een aantrekkelijke werkgever. We werken met vitale professionals in een eigentijdse, digitale en inclusieve werkomgeving. Daarmee zijn we open, verantwoordelijk, zorgzaam en met durf.
Relatie met strategisch doel
Samen werken en samen leven
Wij zoeken meer verbinding met de samenleving. Participatie en actief burgerschap zijn onze uitgangspunten. Wij betrekken de inwoners zo goed mogelijk bij het opstellen van beleid en het uitvoeren van plannen. In de communicatie gebruiken we moderne media en sluiten we aan op bestaande kanalen in de verschillende wijken en dorpen. Afgelopen jaren zijn de criminaliteitscijfers gedaald en de gevoelens van veiligheid toegenomen. Wij willen deze lijn vasthouden.
Prestaties
We moderniseren onze arbeidsmarktcommunicatie en werving, met aandacht voor inclusiviteit en diversiteit.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
We ontwikkelen vernieuwende samenwerkingsvormen tussen bestuurder, organisatie en OR en werken daarmee aan directe en indirecte medezeggenschap.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
We moderniseren de huisstijl van de gemeente Deventer.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
We managen en realiseren duurzame huisvesting, services en facilitaire middelen die moeten bijdragen aan een doeltreffende, doelmatige, flexibele en creatieve verwezenlijking van de doelen in een steeds veranderende omgeving.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
Doelstelling - We hebben een solide bedrijfsvoering
We zijn financieel robuust en hebben een toegankelijke en betrouwbare informatievoorziening. We werken met vitale professionals in een eigentijdse werkomgeving. Daarmee zijn we slagvaardig, betrouwbaar en transparant.
Relatie met strategisch doel
Samen werken en samen leven
Wij zoeken meer verbinding met de samenleving. Participatie en actief burgerschap zijn onze uitgangspunten. Wij betrekken de inwoners zo goed mogelijk bij het opstellen van beleid en het uitvoeren van plannen. In de communicatie gebruiken we moderne media en sluiten we aan op bestaande kanalen in de verschillende wijken en dorpen. Afgelopen jaren zijn de criminaliteitscijfers gedaald en de gevoelens van veiligheid toegenomen. Wij willen deze lijn vasthouden.
Prestaties
We ontwikkelen de kwartaalrapportages door.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
We voldoen voor 95% aan de BIO (Baseline Informatiebeveiliging Overheden)
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
We maken een BCM (Business Continuity Management) plan om tegen bedreigingen weerstand te bieden en hier effectief op te kunnen reageren.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
We maken een opzet voor solide contractbeheer en voeren een contractmanagementsysteem in.
Historie
1ste kwartaal rapportage 2020
2ste kwartaal rapportage 2020
Wijzigingen deze periode
Omschrijving | Taakveld | Soort afwijking | |
---|---|---|---|
Werkgeversbijdrage CAO Gemeenten | 0.4 Overhead | Autonome afwijking | |
Vanaf 1 januari 2020 geldt vanuit de CAO Gemeenten de werkgeversbijdrage. Dit is een jaarlijkse bijdrage, die via de FNV wordt geïnd en daarna verdeeld wordt onder de andere vakbonden die partij zijn bij deze CAO. De werkgeversbijdrage is gebaseerd op de actuele norm van de Algemene Werkgeversvereniging Nederland (AWVN), vermenigvuldigd met het aantal werknemers dat op 1 juli van dat jaar een arbeidsovereenkomst met de gemeente Deventer heeft. Bij 747,06 fte, vermenigvuldigd met €21,43 per fte, levert dat een bedrag op van ruim €16.000. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Privacy Risico's | 0.4 Overhead | Budgetoverheveling | |
Uit de inventarisatie van de werkprocessen binnen de gemeente Deventer zijn in het kader van AVG op diverse plekken risico’s gevonden. Bij alle teams die met privacy risico's te maken hebben, wordt nu gekeken welke maatregelen nodig zijn en hoe deze opgelost kunnen worden. Dit is bewerkelijker dan in eerste instantie was voorzien. De implementatie van deze maatregelen staat in 2021 gepland, vandaar het verzoek tot overheveling van €36.600. Dekking: Dekking binnen eigen programma | |||
Serverpark / laptops | 0.4 Overhead | Autonome afwijking | |
Eind 2019 was de inschatting van DOWR-i en van externe partijen dat er extra capaciteitsbeslag zou zijn op het serverpark, o.a. door de upgrade van Microsoft en Windows. Hiervoor waren geen investeringen opgenomen in de roadmap ICT. Door nieuwe inzichten en metingen medio 2020 is gebleken dat deze extra beoogde capaciteit niet nodig is. De investeringen van €162.500 per jaar voor het serverpark komen hiermee vanaf 2021 te vervallen. Naast de ontwikkelingen in het serverpark, zijn er extra laptops aangeschaft in verband met Corona. Om het thuiswerken zo goed mogelijk te faciliteren, heeft de directie besloten om meer laptops aan te schaffen. De investering hiervan bedraagt €60.000. De kapitaalslasten bedragen in totaal €15.800: voor Deventer een jaarlijkse last van €10.200 en voor Olst-Wijhe en Raalte van €5.600. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Werkkostenregeling gevolgen 100+ gemeente | 0.4 Overhead | Budgetoverheveling | |
Op 1 januari 2020 was het aantal inwoners van de gemeente Deventer hoger dan 100.000. Naar verwachting zal het aantal inwoners per 1-1-2021 ook hoger liggen dan 100.000. Als een gemeente in twee opeenvolgende jaren, op de peildatum van 1 januari meer dan 100.000 inwoners heeft, dan hebben gemeenteraadsleden en burgemeester en wethouders met terugwerkende kracht recht op een hogere vergoeding en bezoldiging.Deze hogere vergoeding en bezoldiging worden pas uitgekeerd nadat het CBS voor de 2e maal heeft vastgesteld dat de gemeente meer dan 100.000 inwoners heeft. Naar verwachting is dit in maart 2021 het geval, de vergoeding wordt dan met terugwerkende kracht uitgekeerd. Een deel van de vergoedingen valt onder de werkkostenregeling. De hogere vergoedingen brengen in 2021 extra kosten voor de werkkostenregeling met zich mee. Het budget wat hiervoor ter dekking beschikbaar is in 2020 van €45.000 moet worden overgeheveld. Dekking: Dekking binnen eigen programma | |||
Avepoint | 0.4 Overhead | Autonome afwijking | |
De Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO) is met ingang van 1 januari 2020 ingevoerd. Deze stelt andere eisen aan de back-up van bestanden dan voorheen. In plaats van 1 jaar moeten bestanden nu 7 jaar bewaard worden. DOWR-breed betekent dit €33.500 aan extra kosten. Voor de gemeente Raalte is de bijdrage €8.100, Olst Wijhe €3.900 en voor Deventer €21.600. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Eenmalig budget kostenplaats team Finance en Control | 0.4 Overhead | Budgetoverheveling | |
In 2019 is een eenmalig budget van €350.000 beschikbaar gesteld voor de doorontwikkeling van het team Finance en Control in relatie tot de P&C-cylcus. Bij de 3e kwartaalrapportage 2019 is hiervan €300.000 overgeheveld naar 2020 en bij de 4e kwartaalrapportage 2019 nog eens €25.000.Door wisseling van de teammanager, technische ontwikkelingen van het softwarepakket Lias (die op zich lieten wachten) en het coronacrisis, is het eenmalig budget voor de doorontwikkeling voor een groot deel nog niet ingezet.Het resterende budget van €260.000 zal worden ingezet voor het versterken van de strategische advisering, het verbeteren van de (management) informatievoorziening en de verdere teamontwikkeling. Dekking: Dekking binnen eigen programma | |||
Roadmap ICT | 0.4 Overhead | Overige afwijking | |
Binnen DOWR-i is een egalisatiereserve beschikbaar met een geëgaliseerde waarde rond de €2 miljoen. Op basis van de roadmap ICT worden de investeringen voor de instandhouding van de IT-infrastructuur gepland en uitgevoerd conform de besluitvorming in november 2017. In 2020 is de planning geactualiseerd en geherprioriteerd. Vanaf 2021 wordt dit in de begroting 2021-2024 opgenomen. Dekking: Dekking binnen eigen programma | |||
Omzetten oude investeringen in Toekomstgericht Werken | 0.4 Overhead | Overige afwijking | |
Als gevolg van het Coronavirus krijgt een aantal investeringen van Facilitaire zaken een andere invulling. Het budget voor aanpassing van de kelder in de oudbouw van het stadhuis (€25.000) en het budget voor aanpassingen van de werkomgeving (€49.000) worden op dit moment niet ingezet. Hiervoor zijn we in afwachting van de uitkomsten van het project Toekomstgericht Werken. Dekking: Dekking binnen eigen programma | |||
Team ASK - vakgroep Communicatie en Kennis en Verkenning | 0.4 Overhead | Corona-effect | |
Door corona zijn sommige onderzoeken bij de vakgroep Kennis en Verkenning en adviestrajecten bij de vakgroep Communicatie uitgesteld of vertraagd. De inkomsten van team ASK zijn daardoor lager dan begroot, waardoor de kostenplaats mogelijk een nadeel laat zien. Vanwege corona zijn de werkzaamheden bij de beide vakgroepen echter ook flink toegenomen. Er zijn veel (soms zelfs extra) uren gemaakt, onder andere voor het bouwen en onderhouden van het corona-dashboard en voor het organiseren van alle communicatie-uitingen over de corona-maatregelen. Dekking: Dekking (nog) niet van toepassing | |||
Technische wijziging | Diverse | Overige afwijking | |
De cijfers in de programma’s worden ook aangepast naar aanleiding van technische wijzigingen. Zie voor nadere informatie de bijlage. |
Financiële aanpassingen
Exploitatie
(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Lasten | 34.094 | 2.700 | 36.794 | -542 | 36.251 |
Baten | 8.203 | 624 | 8.827 | 197 | 9.025 |
Saldo | -25.891 | -2.077 | -27.968 | 740 | -27.227 |
Exploitatie: Specificaties wijzigingen deze periode (bedragen x €1.000)
Onderwerp | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
Werkgeversbijdrage CAO Gemeenten | Lasten | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 |
Privacy Risico's | Lasten | -36 | 36 | 0 | 0 | 0 |
Serverpark / laptops | Lasten | 0 | 15 | -27 | -70 | -113 |
Werkkostenregeling gevolgen 100+ gemeente | Lasten | -45 | 45 | 0 | 0 | 0 |
Avepoint | Lasten | 0 | 21 | 21 | 21 | 21 |
Eenmalig budget kostenplaats team Finance en Control | Lasten | -260 | 260 | 0 | 0 | 0 |
Roadmap ICT | Lasten | -426 | -341 | -58 | 244 | -62 |
Technische wijziging | Lasten | 209 | 65 | 152 | 152 | 152 |
Totaal lasten | -542 | 117 | 104 | 363 | 14 | |
Serverpark / laptops | Baten | 0 | 5 | -9 | -24 | -40 |
Roadmap ICT | Baten | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
Technische wijziging | Baten | 189 | 192 | 192 | 192 | 192 |
Totaal baten | 197 | 205 | 191 | 176 | 160 | |
Saldo | 740 | 87 | 85 | -189 | 144 |
Reserves
(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Storting in reserves | 1.042 | 68 | 1.109 | 479 | 1.588 |
Putting uit reserves | 979 | 1.380 | 2.359 | -297 | 2.062 |
Saldo | -63 | 1.312 | 1.249 | -776 | 473 |
Investeringen(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Uitgaven tlv investeringen | 1.876 | 498 | 2.374 | 1.128 | 3.502 |
Inkomsten tgv investeringen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Saldo | -1.876 | -498 | -2.374 | -1.128 | -3.502 |
Exploitatie (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Bedrijfsvoering | Begroting 2020 | 34.094 | 8.203 | -25.891 | |
3e kwartaalrapportage 2019 | 371 | -25 | -396 | ||
Budgetoverheveling Jaarrekening 2019 | 924 | 188 | -736 | ||
1e kwartaalrapportage 2020 | 1.428 | 461 | -967 | ||
2e kwartaalrapportage 2020 | -22 | 0 | 22 | ||
Totaal programma | 36.795 | 8.827 | -27.968 | ||
Reserves (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Bedrijfsvoering | Begroting 2020 | 1.042 | 979 | -63 | |
3e kwartaalrapportage 2019 | 40 | 360 | 320 | ||
Budgetoverheveling Jaarrekening 2019 | 0 | 736 | 736 | ||
1e kwartaalrapportage 2020 | -32 | 283 | 315 | ||
2e kwartaalrapportage 2020 | 60 | 0 | -60 | ||
Totaal programma | 1.110 | 2.358 | 1.248 | ||
Investeringen (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Bedrijfsvoering | Begroting 2020 | 1.876 | 0 | -1.876 | |
4e kwartaalrapportage 2019 | 498 | 0 | -498 | ||
Totaal programma | 2.374 | 0 | -2.374 |
3e kwartaal
Naam | Taakveld | Voortgang | Stand van zaken | |
Aanpassingen werkomgeving incl. receptie | 0.4 | Op koers | ||
ICT - Roadmap | 0.4 | Op koers | Roadmap bevat upgrades en vervangingen die over meerdere jaren zijn geprognosticeerd. | |
ICT middelen / AV middelen vergaderruimtes | 0.4 | Op koers | ||
Inrichting kelder | 0.4 | Behoeft aandacht | wordt in 2021 uitgevoerd in verband met corona. | |
Inrichting Stadsetalage (SHK) | 0.4 | Op koers | Er is een pantry- en toiletvoorziening aangebracht in de Stadsetalage en hiermee is het afgerond. | |
Optimalisatie huisvesting (SHK) | 0.4 | Op koers |